Sunday, November 28, 2010

Symphonie


Symphonie
Originally uploaded by Flibustier et Cie
written by the photographer about this photo, in french:
"Aujourd'hui, je fais une entorse à une de mes règles, oui parce que d'habitude je ne poste jamais plusieurs photos d'une même personne, par peur de lasser les personnes regardant mes photos mais là c'est différent, parce que j'en ai réellement envie.
Nous avons fait durant ces 2 jours, assez peu de photos, je ne dois pas avoir au total plus de 70 photos, mais nombreuses sont celles qui me plaisent réellement... une question de chance.
Comme nous étions tous les deux trop fatigués pour faire des photos en intérieur le premier jour, nous les avons fait au matin du deuxième jour, et par chance (je vous le dis, il en faut toujours ^^) la lumière était belle, et Audrey toujours aussi radieuse, sublime (il ne faut pas avoir peur des mots).
Je ne sais pas laquelle des deux versions je préfère, elles me plaisent toutes les deux. La première étant le scan fidèle de néga et la deuxième un poil modifiée..."

translated via yahoo babel fish:
"Aujourd' today, I make a distorsion with one of my rules, yes because d' practice I never post several photographs d' the same person, by fear of wearying the people looking at my photographs but there c' is different, because j' in want really. We made during these 2 days, relatively little photographs, I should not have on the whole more than 70 photographs, but many are those which I really like… a question of chance. As we were both too tired to make photographs in interior the first day, we did them in the morning of the second day, and by chance (I say it to you, one always needs ^^ of it) the light was beautiful, and Audrey always so radiant, sublimates (one should not be afraid of the words). I do not know which of the two versions I, I prefer like them both. The first being the faithful scan of néga and the modified second a hair… "

No comments: